4 Haziran 2006 Pazar

Knut Hamsun

Knut Hamsun, Göçebe'de ne anlatıyordu hiç hatırlamıyorum. Belleğimde bir oduncu kalmış sadece. İtiraf etmeliyim ki başka da kitabını okumadım. Bunun sebebi biraz da nazilere yardım ettiğine dair söylentilerdir. Nazilerle pek de sorun yoktur aramda gerçi. Yinede biraz etkisi olmuş olmalı.

Mesele o değil zaten...O kitabın bende bıraktığı iz çok derindir. Hayatımı kökünden değiştiren şeyler bırakmıştır bana. İşin ilginci şimdi bu şeylerin hiçbirini hatırlamıyor olmam ve tabii ki kitaba dair neredeyse hiçbir şeyi. Hemen hemen aynı şeyleri İlhan Berk için de söylerim:"Beni derinden etkilemiştir...", hatta öylesine derinden ki üzerine onu okursanız şunu, şunu, şunu öğrenirsiniz diyebileceğim bir şey yok.

Bir kitabı ya da yazarı özümsemek bu mu acaba???

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder