7 Aralık 2009 Pazartesi

FERDİ TAYFUR'DAN BRUCE SPRINGSTEEN'E...

"Hayatın sorunları karşısında, kendilerini çok
fazla güçsüz hissedenler Gencebay'ı da aşıp
Ferdi Tayfur'un müziğine yöneliyorlar...
'Yurtdışından araba getireceğim.. Ne yapayım?'
diyenlerin mektuplarında 'Lütfen bana bir Gencebay
çalın
' diye yapılıyor istekler... 'Hapse düştüm...
Haftaya mahkemeye çıkaracaklar... Tercümana
güvenmiyorum
' diyenler; 'Memlekette bıraktığım
karım..
' diyenler; 'Burada birbirimizi kırıyoruz,
en yakın arkadaşım beni ihbar etti.. Ben de..
'
diye yazanlar; 'Marsilya'dan çıkınca yakalandım,
yurda iade edildim... Sonra gene tarla satıp bu
sefer gene Marsilya'ya gelip.. bir İsrail gemisinde
tayfa olup... daha sonra...
' diye yazanlar...
'Bir Ferdi Tayfur isteğinde bulunabilir miyim?'
diye bitirmektedir mektuplarını..."


Ünsal Oskay



Her zaman bilinçli olmuyor yürüdüğüm yol ve vardığım yer... Dürüst olmak gerekirse, hep sonradan düşünüp de buluyorum anlamı ve durduğum yeri. Migrostan alınan hazır mezelerle kurulan toy rakı sofralarının geçe sarkan saatlerinde oynaşmaya başladığım Ferdi Tayfur şarkılarının sindire sindire ruhuma sinişinden hayıflanmıyorum. Utanç duyacak bir şey yok! Gencebay'ın felsefesine kurban olayım da, ezilip büzülmeden ve dahi kırılıp paramparça olmadan olmuyor kimi şeylerin idrakı... Okulun en güzel kızlarından birinin endamında tüm o rakı akşamları boyunca inim inim inleyen arkadaşımın, o kızın sevdasına mazhar olmasıyla da yalana çıkmadı onca keder. Yaşandı ve diri tutuldu hep...


Üç kadeh rakıyla bir Ferdi Tayfur şarkısını karışıtırıp ağladığımız geceler, ruhumun vazgeçişinin adımlarıydı. Sindim ve oradan Bruce Springsteen'e kadar neyi neden yaptığımı tam olarak kavrayamadım. Amerikanın Rüyasının Amerikan Rüyasını neden her seferinde çok da zorlanmayarak mağlup ettiğini gördüm ve içim ısındı. Sinen yerlerimin sızıları dindi... Atlasların hep sonsuz olduğu küçücük dünyamın ödünç ya da terle kazanılmış tüm lüksleri, bana kimsenin eliyle sunabileceği şeyler değildi. 'Bazı geceler çalıştım ve bazı geceler evde oturup televizyon izledim'

Mutlu muydum? Mutluluk ne ki!.. Ödünç alınmamış ya da terle kazanılmamışsa...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder